en timme hit eller dit

tja, en timme hit eller dit spelar det nån roll?
Jo det kan jag säga att det gör... iaf när det går åt fel håll o man inte kommer från jobbet förrän strax före elva PÅ KVÄLLEN.

Och man ska tillbaka igen halvåtta på morgonen... betänk då också att jag har en halvtimmes resväg enkel väg... så halv tolv ramla jag in här hemma.... o sju åker jag i morronbitti...

*muttrar i mungipan* undrar hur den matematiken gick ihop sig med arbetstidlagen

Likaså att jag ÅTERIGEN inte hade nån rast (eller ens måltidsuppehåll) inplanerat på arbetspasset mellan 16-22

Det låg inte ens nån lucka där jag skulle kunna peta in en rast... nu föll det sig så väl att vi ändå lyckades ramla in en kortis o ta en snabbrast innan stormen bröt ut och vi fick ett larm om toabesök. Ett besök som vi inte klev ut genom ytterdörren förrän en timme senare... men då hade vi iofs gjort hela nattningsproceduren också... men ändå... allt var åt h-vete i planen.... alla som var kvar på rutten trodde att de var bortglömda... en var rosenrasande till att börja med, en annan hade gått o lagt sig, en tredje satt o titta lojt på tv o tänkte att det går väl ändå medans en fjärde hade larmat men troligen gick larmet till nattpatrullen iom att det var efter nio på kvällen.

Kommentarer
Postat av: Helen

Efter att ha läst ditt inlägg inser jag att jag måste se till att njuta till max under min semestervecka nu, nästa vecka lär jag få jobba häcken av mig eftersom de två andra planerarna plus enhetsledaren har semester - hur jag ensam ska kunna ersätta dessa är för mig en gåta som ligger som ett mörkt moln över skallen på mig...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0