bildbomb - trädgårdsbilder

Igår var en skön dag
Ledig från jobbet och jag låg i hängmattan o bara njöt... tills att jag kände nåt som ramla ner i skallen på mig... fågelj*v*ln hade mage o släppa en skit rakt på mig. Bah
Bilden tagen vid ett annat tillfälle
 
Sen la jag mig på studsmattan o läste en stund istället... där finns inga träd rakt över iaf.... mutter mutter... 
 
Som vanligt gick jag en sväng i min trädgård och bara njöt av vad som bjuds just nu. 
Några bilder är från en tidigare dag men några är från igår.
 
Lillemanhäng... mysigt
Rosa fluff - min ljuvligt doftande pion... eller var det en gräddbakelse?
Ser ni vad det här är för blomma då????
Det är inte taget från den vinkel man normalt sett iakttar dessa blommor från.
Fundera på svaret en stund så ska vi se om jag kommer ihåg o nämna det längst ner i inlägget... ;)
En frissig borstnejlika som jag väntat länge på att få se i blom.
Ärligt snodd hos en brukare förra året
Utsikten över min trädgård sett från mitt lilla berg
Och på det berget växer taklök - MASSOR av taklök
Här är en som blommar... o det betyder att just den här lilla rosetten kommer att dö. Men varje rosett har producerat massa småbollar som blir nya rosetter innan den väl blommar.... 
Prästkragar... de är väl snart inte så fina längre
Vita krolliljor... också från en lite annorlunda vinkel än man brukar se dem i rabatten
Min rödbladiga smällspirea.... just love it när den blommar
 
O så var det ju blomman jag frågade om.... såg ni att det var en lupin?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helen

*suck* Tack för titten på alla underbara blommor, jag blir helt matt och känner att jag borde göra något åt våran sk trädgård

Postat av: Åke

Man blir så upprymt glad åt blommor i alla kulörer :) Gillar dina vinklar ;)

2013-08-31 @ 07:08:41
URL: http://www.nacka144.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0