let's go filmmaking

JAG ÄR ARG OCH JAG ÄR LESS!!!!!!!!!!
.
Och jag skulle vilja göra en film. I mitt huvud har jag redan animerat den...
.
Tänk er att ni ser en person komma gåendes. Visslandes som om den har stora planer på sin agenda. Man ser inte mkt av omgivningen... bara personen som går
I handen bär personen ett verktyg. En gammal hederlig borrsväng
.
Personen sätter sig på huk o börjar borra i en bräda... visslar fortfarande som om inga sorger tyngde dennes axlar.
Strax har borrstålet ätit sig genom brädan och vatten tränger upp.... personen ser nöjt på sitt verk o flyttar sig en bit o börjar borra ännu ett hål.
Vatten kommer upp genom hålet.
.
Scenen zoomar ut och man ser att scenen utspelar sig på en båt av trä och personen gör sitt bästa för att sänka skeppet. väldigt målinriktat borrar personen hål efter hål....
.
Scenen byter karaktär o nu ser man en massa andra människor som jobbar för fullt med att plugga igen dessa hålen o ösa båten från vatten. ¨
Eftersom de är så många fler och ganska enade i att försöka hålla skeppet flytande så gör de ett ganska bra jobb.
.
Tillbaka till första personen... när den ser att de övriga håller på o komma ikapp med pluggandet så byter personen storlek på borrstålet till ett mkt grövre som ger större hål o som släpper in vatten mkt snabbare...
Personen börjar också borra mkt mer intensivt för att hinna jobba undan så mkt som möjligt innan övriga gruppen märker att det nu är en större storlek på hålen o därför behövs grövre pluggar för att täppa igen.
.
.
.
Ungefär så kan man sammanfatta situationen på jobbet just nu... o jag undrar om det finns NÅN skruv som är rättmonterad på den där personen med borrsvingen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0