Hej vad det går

Ja som rubriken säger så var orden som han sa till mig när han vinkat in mig.
.
Det hade varit billigare att bara stannat hemma från jobbet den där dagen. Så kan man säga....
.
På 303 meters håll hade jag ingen chans att ens hinna se att nån stod o siktade på mig där jag kom farandes på 100-vägen. Fin vägsträcka, jämn o fin o man får gärna lite tung gasfot just där... bara för att det är tvåfiligt just där också.
.
Bergsjövägen - det är nog en "vändplats" specialbeställd av polismyndigheten för att vara deras lilla kassako. Eftersom dom gärna står där o tydligen kan vinka in rätt många. Tiotalet hade redan fått stanna till på samma lilla plätt som jag nu stod på med darrande knän o svordomarna osandes mellan tänderna. Hur dum får man va liksom.
.
Det här kommer kosta nånstans mellan 1500 och 4000 talade han om för mig. Jag bad en tyst men ändock febril bön att det inte skulle bli så blodigt... tabellen var obarmhärtig dock och 2400 svenska kronor skulle 17 km kosta mig.
.
Det här hände för sisådär 10 dar sen
Igår var det bror mins tur.
Han åkte på 50-väg i samhälle och lyckades klocka in på 9 km för fort.... det kostade 2000:-
Såååå ska man se det krasst så blev det billigare att åka fortare. Mängdrabatt kanske??? XD
Sen kan jag ju tycka att de kanske kunde prioritera... men det är väl det de gör också iofs... de prioriterar kassan o ställer sig hellre på ställen där de tror sig kunna håva in fler gasglada...
.
Jag skyller inte ifrån mig.... jag vet att det är fel o lagen säger att man inte får köra fortare än vad skylten säger..... men tycka kan man ju

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0