diska (får man fortfarande lära sig det på hemkunskapen?)

Nånting som jag ibland blir så förundrad över är hur folk ser på det här med handdisk.
Det är väl främst unga personer som kanske är mer vana med diskmaskin än att behöva handdiska som inte fått till det riktigt.
-
Men oavsett så kan jag störa mig så enormt på bristen på respekt för den som ska använda tallrikarna, glasen och besticken... eller varför inte en helt odiskad stekpanna som låg vält över övriga "diskade" disken på diskbänken.
-
Kan den möjligen ha doppats i diskvattnet o sköljts av. Hmmmm då hade ett vanligt hushållspapper varit bättre o bara torkat ur pannan. Och fett löser sig bättre i varmt vatten än kallt....
Ibland undrar jag ju om de som diskar såhär ens tittar på vad de gör.
En dag hittade jag ett glas som var helt juicekladdigt runt kanten där du sätter din mun.
Uääääk
Jag tycker att kanten på ett glas eller mugg är minst lika viktig som botten på samma kärl att diska RENT. Det är ju för sjutton där som man sätter sin mun... o det är ju där som föregående användare har haft sin mun.
Att dricka ur ett dåligt diskat glas blir ju som att munpussas med föregående användare.
-
Hur många har lust med det på en skala???
-
Därför använder jag alltid disksvamp o gnider runt kanten så det blir ordentligt rent.
-
O bestick är ju lite samma sak... de har också varit inne i en annan persons mun
-
Kort sagt... jag tycker att vuxna personer borde kunna inse själva utan att man säger till dem att det inte är ok o lämna disken "diskad" så nästa person som kommer dit måste göra om alltihopa
-
Ja jag kanske borde förtydliga mig att det är på jobbet hemma hos brukarna jag ser sånt här o stör mig... där jag vet att vi i hemtjänsten är de som har ansvar för disken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0