lussebullar i trädgården

Tänk så glad man kan bli för så lite.... 
 
Jag har gjort iordning för fåglarna så de ska kunna äta på mer än ett ställe.
 
De som äter ur foderautomater har 4 vanliga och en med jordnötter att äta ifrån. Men sen finns det ju vissa fåglar som föredrar att äta från marken. Och då har jag skottat undan snön från två ställen under äppelträden och strött ut havre.
För vill man ha gulsparvar i sin trädgård ska man ge dem havre. Det är deras favoritföda alla kategorier. 
 
Nyss hade jag en hel flock på ett femtontal saffransgula pippisar som festade loss.
Synd bara att de är så skygga.
Och jag förundras fortfarande över att de flyr för minsta lilla på vintern medans jag kan röra mig i stallet på sommaren medan de sitter och letar mat i halmen utan att nån av dem rör en fjäder i flykttendenser.
Lustiga små varelser det där.
 
Nej jag har ingen vinterbild på dessa små vackra krabater
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0