julens viktigaste mat

Googlade efter recept på Janssons frestelse... jorå jag vet hur man gör en sån men ibland kan det vara bra att få lite tips och idéer från andra.
 
Och si jag fann nåt intressant som ska testas
 
Jag har lagt in en till variant på sill.... haha jag som brukar köra latmansvarianten med färdig från affären har iår varit riktigt flitig med sillen. Men sill är ju så jäkla gott
 
Inspirerades av den här... så får vi se om det blidde gott sen då
 
Vad är viktigt för dig på julbordet??
 
Jag tycker inte särskilt mkt om prinskorv, och köttbullar kan man ju äta året om så de hoppar jag också gärna över.
Men nåt som jag verkligen inte vill vara utan är just Janssons frestelse. Sillsallad är också nåt jag uppskattar och alla sorters sill. Julskinkan med sin goda griljering är också nåt jag vill ha. 
 
Julegröt och/eller apelsinris såklart...
 
Svärmor vill ha bruna bönor på julbordet men njä, jag äter inte såna... av en lite annorlunda anledning. Nån lustigkurre skämtade med mig aprillo när jag var liten och jag fick för mig att man blev med barn ifall man åt såna. Att morsan var gravid med min lillasyster i den vevan jag fick för mig det, kanske har påverkat att jag vägrade smaka. 
 
Bara för att jag är så snäll så har jag ändå rullat köttbullar till övriga familjen som kanske uppskattar dem lite mer än vad jag gör
Testade att googla även på köttbullsrecept. Vi får väl se om de får godkänt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0