Årskrönika

Jag funderade på om jag skulle göra en årskrönika över mitt år som gått.... 
Det är ju många som sysslar med att sammafatta såhär på sluttampen.
 
Mitt 2012 såg ut såhär då:
 
Januari:
Jag fick vara med och betala för polisens julbal eftersom jag tydligen också måste följa hastighetsbegränsningarna
Februari:
Snickare kallas in för att få lite ordning på torpet - dvs mitt kök som stått ofärdigt läääänge
Mars:
Jag fyllde år, provade på att smida mitt egna halsband och längtade efter att få starta upp trädgårdssäsongen
April:
Låg hemma med feber och hosta när jag egentligen skulle ha jobbat påskhelgen och sen gjorde jag iordning min uteplats med nya buskar och kafemöbelset
Maj:
Min älskade gammelskruttskatt fick somna in
Juni:
Mygg till förbannelse och midsommarfirande som avslutades med hästjakt i grannens hästhage
Juli:
Firade en hundraåring, semester vid Siljan där jag provade klättervägg för första gången och hästskrället gick o skar upp sitt framben när hon rymde ur hagen
Augusti:
E började gymnasiet i V-ås och lille J började högstadiet i stan. Myggen är fortfarande jäkligt jobbiga
September:
Bärbara datorn sa upp sig och vi fick köpa en ny
Oktober:
Bokade konsertbiljetter till BigBang och jag var ut på en välbehövlig tjejkväll
November:
Efter att ha känt en längre tid att jag varit farligt nära att gå in i väggen blev jag sjukskriven 2 veckor av läkare och jag bestämde mig för att börja ut och gå i stan minst en gång i veckan (helst 2)
December:
Åkte till London för första gången i mitt liv och gick på BigBang-konsert med E och hennes kompis I
 
 
 
Sååå 
det var en snabb sammanfattning såhär med bara några få dagar kvar av detta året.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Bra sammanfattning.. nu vet jag vad du gjort hela året! kram

2012-12-26 @ 19:25:12
Postat av: Helen

Det kan vara riktigt skönt att summera året som gått, jag har ochså små funderingar på att göra det men det skiter sig på en punkt - det där med tiden... Det blev mer övertid än jag räknat med i mellandagarna och som grädde på moset även lite planeringsjobb härhemma under helgen men inget ont som inte har något gott med sig - nu kan jag vara ledig både nyårsafton och nyårsdagen utan att behöva ha dåligt samvete

2012-12-30 @ 00:44:38
URL: http://franminvraavvarlden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0