F R E D A G

Sovmorgon is da shit....
 
Men inte kul o vakna med den där välbekanta huvudvärken... inte migrän som jag kan känna men spänningshuvudvärk. Molande bara finns den där som ett band runt pannan.... 
 
Svettas som en gris fast jag inte hunnit göra nåt alls här hemma idag.... jo startat en maskin tvätt.... jobbigt jobbigt... heh
 
Såååå idag är det en äckligt klibbig tung i huvudet dag.... men jag är ledig... treledig.... ljuvligt. 
 
Du är ledig mycket du sa en brukare till mig igår.... nja, det vet jag inte, sa jag tillbaka. Men det är klart att det kan tyckas så för den som inte får nåt besök av mig de dagar jag jobbar kväll eller delad tur eftersom att de arbetspassen inte passar in med denne brukares besök. Då spelar det ingen roll att jag är i första hand prio att gå där... 
 
Skrattar åt den där tokiga lille kattskrutten som inte verkar vara riktigt som alla andra katter.... donk säger det lite då o då... 
Det är när han missar att pricka in rätt ställe på soffans vågiga underkant och istället för att springa in UNDER soffan springer rakt IN i soffan. 
Donk säger det när han får för sig att precis under köksbordets pelarben göra ett skutt rakt upp i luften också. Man skulle ju kunna tycka att han skulle förstå att när man måste huka för o komma under o genom så kan man inte göra såna dampryck.
Men han är go, och han börjar på att lära sig att slappna av o faktiskt somna i famnen hos en när man håller honom. Kul o se DEN skillnaden på en katt som inte varit van o bli hanterad på det viset alls.
Van med människor - ja, hanterad - nej
 
Vi får väl se vad jag gör med den här lediga dagen.... 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0