24/9 2011

Jag var på bröllop igår

Min bror gifte sig med sin Linda

Underbar kvinna med en underbar familj

Jag satt där i kyrkan med alla andra bröllopsgäster o väntade på att få höra kyrkklockorna börja slå, att få höra orgeln stämma upp bröllopsmarschen o se hela följet komma in.


Så hände
o E X A K T  en halv sekund efter att jag sett min bror - uppklädd för dagen - o fina Linda - så vacker - komma genom dörrarna så bröt tårarna genom o jag stod där o kunde inte se klart för att ögonen var helt grumliga.

Så vackra. O jag har nog aldrig, säger det igen, AAALDRIG, sett min bror så finklädd som igår.

Brudnäbbarna Emilia o Amanda

Brudtärnan - Anki - min syster

Den tredje huvudpersonen sov sig genom ALLTIHOPA
Victor - sötaste ungen i stan

Här i famnen hos mormor i väntan på sin tur där framme

Dags för ringöverlämning - Roger var nog rejält nervös där

O så var det dags att lova varandra evig trohet

Nu får ni kramas o kyssas sa prästen
O brorsan tog prällen på orden


Sen var det dags för lillens namngivningsceremoni
Victor Rune är hans namn

Handpåläggning

Gudföräldrar - Lena o Lasse
De hade inte kunnat valt några bättre människor till den äran


Vädret visade sig från sin bästa sida o solen sken från en klarblå himmel o allt var bara så underbart o vackert

Såpbubblor istället för ris


Sen blev det FEEEST på Väsby Kungsgård

Med vackra tal (en del genomtänkta i förväg andra sagda i stundens inspiration), god mat, god dryck, glada trevliga människor (några nyktra, några fulla, nån fullare än andra, barn från bebis till tonår, vuxna från unga till gamla), en jädrans massa presentkort på IKEA XD och så presentkortet som (kanske) kommer bli ett Viktoriaplommonträd från mig o syster....
Jag vet inte när festen tog slut för vi åkte hem före det, men nånstans lär ett blogginlägg ta slut o här tar mitt blogginlägg slut

Vill bara sist men inte minst säga än en gång
GRATTIS LINDA O TOMMY <3

må lyckans sol få lysa över er i alla dagar
o om det nån gång ändå regnar så minns att bakom molnen väntar solen
ett vist talesätt säger :
"älska mig mest
när jag förtjänar det minst
för då behöver jag det bäst"
minns dessa ord o ta dem till er

KÄRLEK ÄR RESPEKT






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0