Billigt billigt....

Var ska jag börja?

Jag gick ut för o träna lite häst.

Jag tränade häst... gissa tre gånger vem jag valde... kanske ett dumt val såhär i efterhand...  men iaf, Gnistra fick följa med mig ut på lite hanteringsträning o lite förflyttningar undan tryck. Nåt som hon inte köper utan vidare... hon tänker inte flytta för nån. Inte för dig, inte för mig, inte för sina bröder o vore det inte för att Lillen har sånt tryck i sitt bett så flyttade hon inte för honom heller.

Hon blev lite putt på mig kan man väl säga... men till slut gick hon runt mig fint i cirkel bara jag höjde spöet lite. O stannade när jag sänkte handen o höll den passiv. Då beslöt jag att vi var klara. Men noterade också att ena bakhoven var lite ojämn o tänkte snygga till dem lite...

O är det nåt som hon inte accepterar så är det att stå rakt upp o ner o lyfta på sina ben o stå där tills jag är klar o ställer ner benet igen. Så när jag kom till bakben numero två så började hon konstra. Hon försökte dra åt sig benet o flyttade sig undan från mig. Varenda gång. O jag blev lite lätt irriterad såklart.

Blev till slut så himla less på'na. Less o ledsen.... för jag förstår inte att hon inte bara kan finna sig i vanlig enkel hantering utan att konstra på ett eller annat sätt.

Insåg att det var bättre o helt enkelt låta henne vara o släppte ihop henne med hennes bröder igen o de fick gå i boxen med lilla lösdriftshagen aka fånghagen. Inte att förväxla med fånghagen för fånghästen.

Jag gick in igen eftersom klockan hunnit bli dags att duscha för att sen åka mot jobbet.

Lillen stod ute i sin fånghage (den riktiga fånghagen).



Jag duschade o förberedde att gå ut o åka mot jobbet.... kasta ett getöga ut o vad skådar då mitt norra öga???

En häst. Men inte den hästen jag förväntade mig att se... nej en annan häst... o på fel ställe dessutom.... Dallas stod o betade utanför Lillens hage.

Jag svor en ramsa som inte är skrivbar här o gick ut för o ta reda på röran.



Konstaterade genast att två utav tre pruttponnier har tagit sig IN i hagen. De två (G o T) har jag nämnt i ett tidigare inlägg idag... kanske att de har ett sjätte sinne o VET vad jag där skrev???

Dallas gick fortfarande utanför o käkade för fulla muggar.... men Lillen gick INTE kvar i sin fånghage. Han gick i skogshagen o såg ut att tycka att livet var toppen. Ja tacka sjutton för det.... han har ju inte fått gå på gräs o beta sen midsommar.

Fick efter några om o men tag i Lillen... Dallas var inte upplagd för o infångas o han drog som en avlöning när jag försökte ta honom först.

Fick efter lite lirkande tag i både L o D o stängde in dem i boxen med tillhörande fånghage o De där två billiga raggsockorna som dragit längts bort till nyaste hagen fick gå kvar där. Jag bara stängde tråden om dem som jag hade lämnat öppen häromdagen när jag tog in dem till stallet.

Förödelsen de lämnat efter sig var att hela Lillens fånghage var demolerad o det var därför han lyckats ta sig ut... tråden låg på marken....

Något försenad (10 minuter sisådär) o kokande av ilska kom jag så småningom iväg till jobbet...



Kan ju bara konstatera att de var jääääääävligt billiga där o då. O är nog så fortfarande så om nån mot all förmodan skulle vilja ha en jättesöt o jätteenvis o jättejobbig o jätterymmningsbenägen prutthäst.......
.... hör av dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0