nära skjuter ingen hare

Igår var vi o hade lite avtackning för I som gått i pension.

Det var sagt att jag skulle hämta henne i tvåtaget o strax vid tre skulle vi samlas allihopa på stället vi skulle till. För o äta lite gott innan vi sen skulle utöva lite aktiviteter...

Målet för resan var såklart hemligt för I. Hon hade bara fått veta att hon inte behövde klä upp sig jättemkt o att hon skulle ha varma kläder på sig.

Strax före ett fick jag ett samtal med bud om att tiden var framflyttad o vi behövde vara där vid tre för då var det DAGS för aktiviteten... attans... jag hade precis hoppat ut ur duschen o fick snabbt slänga på mig paltor o åka för o hämta huvudpersonen.

Hämtade I o åkte förbi o hämtade A också eftersom hon ändå bor efter vägen så att säga....  o sen for vi....

Resan gick längs vägen mot färnbo o sen vid pizzan svängde jag höger mot Skultuna (som skylten sa) o efter X antal kilometrar svängde vi mot höger igen o fortsatte följa vägen mot Skultuna.

I skrattade o undrade vad vi hittat på för tok... hon frågade om vi skulle till bingon i Skultuna men sa sen själv att den har ju slutat för iår...

Jag o A sa inget om hennes gissningar....

Så småningom dök Skultuna-la'gårn upp o mkt riktigt det var ju folk där... o jo jag svängde in på parkeringen o hittade M's husvagn som skulle stå parkerad för våran skull.

Så småningom ramlade hela gänget in med andan i halsen... det var ju fler som fått snabba på sina förberedelser... o vi gick att köpa brickor... håhå vi var ju ett gäng som knappt visste hur vi skulle göra... bara två-tre var gamla i gamet o visste vad man skulle ha o vad man skulle säga. Haha

Så småningom hade vi iallafall fått våra brickor... o vi satte oss tillrätta i vagnen med S på tutan... en sån där cykeltuta med gummiblåsa. Hon skulle inte spela så hon fick vara förste tutare istället.

Första spelet o chiefen vann 300:- + bonus 300:- för att hon fick bingo på mindre än 8 drag (eller nåt sånt)

Sen gick det mindre bra för gänget... ingen fick nån mer bingo även om det var nära många gånger... men nån annan hann alltid tuta före...

Som mest spännande blev det under spelet "Storrövaren" för full bricka var vinstpotten 40 000:- om man tog det på mindre än 59 drag.

Jag o I satt med varsin bricka o saknade bara två nummer var när en annan lycklig skit lyckades få in rätt sista nummer....

FATTA VA MKT PENGAR 40 000:- ÄR!!!!!!!!!!!

Men men... det var inte våran tur den här gången.... men nog var det lite surt allt...

Vi hade kul iaf... o i pausen hann vi äta jättegott... kallskuret från Mats-Jons-gården. Potatissalladen var ju "to die for", o laxen var också underbart mjäll o god. Rostbiff o skinka o kalkon med frukt o sallad till.... Yummi

Sen hade M bakat rulltårta med äppelmos som fyllning o vispad grädde till... o kaffe.... åhhh så gott det var...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0