nothing beats the real thing

Tog en sväng i skogen idag med pålle på släp o hink i handen... kantarellsök...
-
Pållen glad att få röra på påkarna o få kliva över stock o sten.... jag sugen på svampstuvning
-
Inte lång promenad men tog en stund ändå. Härligt att smyga fram i mossan o få hoppa över bäcken som ringlar sig porlande genom granskogens dunkel.
-
Inte många kantisar blev funna men bottenskyla i hinken ändå. Svårt o leta svamp med ivrig pålle i hasorna.... öronen spetsade framåt o ibland glömde han var han hade sina fötter o mina fötter levde lite farligt där o då... men allt gick bra o inga tår är blå eller ömma
-
Stötte på en grupp av rådjur som förskräckt kastade sig in i skogen från gärdet vi ramlade ut på. Hästen ko-lugn trots några dagars stallvila. Han njöt nog i lika stora drag som jag av att få känna sig som ett med naturen. Bäcken släckte hans törst o skogen mättade hans hunger (nåja lite iaf) o allt från gran till asp o blåbärsris fick slinka med... en o annan grästorva gick inte heller av för hackor o rätt vad det var fick jag höra ett frustande som gjorde mig glad o varm i själen. En häst som frustar är ganska tillfreds. Iaf när det låter som det han bjöd mig på. Han var avslappnad o kroppen fick sig en genomkörare genom att här o var låg en fallen stam som krävde koncentration på var benen placerades
-
-
Tänk att så lite kan få en o må rätt bra ändå
-
När jag kom hem fick pållen lite tid i hagen o jag gick för att gräva upp potatis o morötter ur landet.
-
Sen blev det så småningom hemgjort potatismos med kokta morotsslantar o pannbiff med stekt lök. O som grädde på moset lite kantarellstuvning. MUMMA för trött människa
-
Nu ska pållar nattas o sen ska jag nattas.... börjar okristligt tidigt i morgon igen.... huvva, TVÅ sjumornar på en o samma vecka kan fasen inte vara riktigt hälsosamt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0