S som i snabb, superbra, superb

Det går inte fort när två "sölkorvar" jobbar ihop... men vi blev klara precis innan vi fick övertid iaf.

Nej sa jag till A.N. vi är inte sölkorvar, vi är sociala, börjar på samma bokstav men låter mkt bättre.

Det gick bra. Jag lyckades få en farbror o nästan slicka rent tallriken. Gjorde pyttipanna av matlådan med slottsstek o persiljepotatis. Det smakade visst mkt bättre än slottssteken i original.

O på ett annat ställe blev jag tvångskramad av frun i huset. De hade lite fest för o fira att hon fyllt år o maken behöver hjälp av oss på kvällen... eftersom frun nurå hade skålat en o annan gång så var hon lite mer öppenhjärtig.

Synd bara att jag missade "så mkt bättre". Kunde tjuvkika lite hos nån brukare så jag såg Lena Ph's framträdande. Hon imponerade inte. Men hon hade väl iaf förbättrat sig sen förra veckan.

Nu har jag moffat ostbågar o snart ska jag krypa ner under täcket o sova sött.

Ja just ja, jag har motinerat idag också... hade delad tur men kändes så ovärt att åka hem på långrasten så jag tog cykeln (jobbets cykel) och trampade till Sör Gärdsbo där J var o hjälpte sin bror J att byta tak på huset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0