meatballs from the roots

tänker så mkt... gör så lite...

mitt i disken nu iaf.... orkar inte torka så det får stå på självtork o eftersom det är så litet diskställ o sån liten yta så kan man inte diska allt i ett ös.

Inte när man som jag brukar spara ihop lite... eller förresten... går fort o få ihop en redig disk när man är 4 pers i hushållet

i musikspelaren snurrar nightwish

hittade en finemang sida om julmat. Men spille rill att det var jultema... det var köttbullsreceptet jag var ute efter... även om jag kan göra köttbullar på en höft o de smakar bra så är det bra o förnya sig ibland... eller kanske snarare "go back to the roots"

O det var för att jag googlade om att koka köttbullarna innan man steker dem, för o behålla den runda formen... de blir ju gärna lite platta på ena sidan annars....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0