man får undra va??

Jag undrar vart nånstans i hela världen som min sons klass tänkt sig på klassresa eftersom först jobbade vi på Möklintaveckan för o tjäna pengar genom o dirigera bilar.

Sen fick de en massa pantflaskor

Sen kom nåt snille på att vi skulle sälja plastpåsar - MÅÅÅNGA plastpåsar

Sen har de också äskat pengar från kyrkan (eller var tusan nu det var)

O nu det senaste är att vi ska sälja korv.... KORV!!! Majgaaaaad så tlött jag blir

Är det månne en jorden-runt-resa de siktar på. Tjing i sånafall för o vara klassförälder med på resan eftersom föräldrar inte ska behöva pröjsa nåt själva ^^



Men iaf, är det nån som vill köpa korv - massa korv av mig så hör av dig för sjutton.... går bra o tjoa i kommentarsfältet.

Kanske skulle donera ett stycke prima ponnyfröken till klassen... så får de sälja henne som de vill... endera som ponny eller korv. Tsssss skoja bara... fast litet uns av sanning kanske det ändå ligger i varje skoj?



O bara som en liten parentes så kan jag nämna att när min dotter skulle åka så fick vi en rätt bra resa UTAN korv o plastpåsar... äventyr vid Malingsbo-Kloten i två dar för ett gäng ungdomar och fem klassföräldrar (jag var en av dem)

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja vem sjutton vill köpa en korv för 170 spänn? Om de nu absolut vill sälja mer så varför inte kakor, tror nog det är lättare att sälja en burk kakor för 50spänn än en korv för 170kr. Trååååååååkigt......

2011-11-03 @ 10:29:44
URL: http://minaungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0