yesterday...

Åh vad jag längtar till semestern... NUUUU

Jag var ledig igår från jobbet... o bara en sån sak... att hinna med massor o så tänker man på kvällen "i morgon ska jag nog...." o så slår det en... nej visst fasen,  jag jobbar ju

Igårkväll fick min lilla svarta (för tillfället vita OCH svarta) olycka komma ut till boysen i hagen en stund... o jäklar så fin hon är när hon showar... hon rejsa järnet från hage till hage (ja de har tre hagar sammanhängande att gå i för tillfället) o hade svansen fint lyft o jäklar i mig så vacker hon var där hon susa fram. Jag stod i ena hagen o tittade på henne o Dallas som sprang o sprang o verkligen tog i så det dundra i backen.
Tänkte där jag stod nästan mitt i vägen för dem... att om de missar att hålla undan för mig så kommer det göra jäkligt ont. Men jag litar på mina hästar att de har förstånd o akta sin matte när de lever rullan. O jodå, varenda gång så svischa de förbi på en meters avstånd sisådär... dumdristigt??? tja, men håll med om att det är att njuta av dem på nära håll iaf. =)

Jag tog in Lillen också och gjorde iordning honom för en skrittur runt gärdena... men så snart jag satt mig upp i sadeln ångrade jag mig... aj som F, så jag verkligen kände mina sittben. Tror jag lyckats få blåmärken på skinkorna.... ont gjorde det.
Men jag höll ut för jag trodde det skulle släppa... nej det kan jag upplysa om att det INTE gjorde. Satt verkligen fel igår.... fick bli värsta stolsitsen för det gjorde så himskans ont... sen tog vi ett varv runt garaget också.. bara för o se om han längta till stallet eller om han längta ut på riktig utflykt... Men det får vi vänta med tills rumpan vant sig lite mera... för så här kan vi inte visa oss bland folk o fä... hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0