Löjtnantshjärta

O så vill jag visa en annan sak.... nämligen min "trädgård" på jobbet.

Vi har en nödutgång i våran hemtjänstlokal och jag tyckte att det vore väl kul o piffa upp lite runtikring trappen som leder ut.

Några som verkligen trivs där är löjtnantshjärtana... oj så de växer.... så det knakar nästan.

De är ärligt snodda från en rabatt som skulle tas bort o göras om till bouleplan. De övriga plantorna i den rabatten (de som inte jag tog alltså) hamnade i en rabatt strax intill boulebanan (som aldrig används till annat än rullstolsparkering när tanterna o farbröderna ska sitta ute i det fina vädret) men de är inte hälften så stora o fina som dessa.


Tror hemligheten ligger i jordblandningen... hästskit o lövkompost är inte fy skam.
O just nu är det svårt o tro att den delen av rabatten också hyser både gul daglilja och bergsklint för de väller över helt hämningslöst.


Bilderna är fotade för nån dag sen då det var mera regn än det varit idag som varit....

Värt att notera är också att de står i fullt söderläge utan någon som helst skugga på hela dan... har för mig att jag hört att de ska gärna stå lite skuggigt för annars blommar de över så fort.... de här hänger med rätt bra ändå tycker jag...

Kommentarer
Postat av: Roos

titta vad fiiiiiiiiiiiiiint :D

2011-05-25 @ 12:59:10
URL: http://justlikearoos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0