-_-

Meep så jag inte gillar vintern nå mer nu...

Gissa vem som också lärt sig att tråden är ofarlig... jorå, Lillen.

Han stod så "vajert" i höförrådet o mumsade. Han stod bara där... rätt upp o ner o lät sig villigt infångas. Jag bara slog grimskaftet runt halsen på han o han följde mig snällt. Nu står det alltså fyra små ponnysar i arresten.... fast jag har öppnat rastgården åt dem... nu väntar jag bara med spänning på hur lång tid det tar innan nån fått spader på tillvaron o tryckt sig genom brädorna o gått på äventyr. Fröken G har redan testat ett antal gånger om utifall man kan klättra mellan brädorna... prutthäst

Men Lillen verkade rätt nöjd faktiskt... tror att han saknat sällskapet även om han anser dem vara äckliga små lågt stående varelser som knappt förtjänar att få andas samma luft som han.



Börjar kännas som om jag skulle kunna göra en räknerams-visa fast istället för elefanter på spindeltråd eller flaskor med rom så kan jag ha med ponnysar i min visa....

en ponny står i arre-esten och tuggar på sitt go-oda höö-ö
det tyckte den var så iiintressant så hon gick o ropa på en annan ponnyfjant

två ponnysar i arre-esten står och tuggar på sitt goda hööö-ö
det tyckte dom var så iiintressant så dom gick o ropa på en annan ponnyfjant
~-~

Ja jag fick modifiera lite i vers två där... men sen funkar det nog vidare i alla verserna, beroende på HUR många ponnysar man har att samla i en arrest. Melodin är tagen från elefanterna som balanserar... ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0