pengar, grill och marinadrecept

Tänk att det går så himla lätt o spendera de där korvörena man lyckats skrapa ihop.

Nu var det ju skolavslutningen som renderade ett besök i den stora staden.

O tänk, E gick runt hela V-ås tror jag... två gånger dessutom o ändå köpte hon bara en top - på New Yorker såklart (varför bryta en tradition liksom).

Vi andra gick till Lindex o på under en halvtimme hade vi shoppat åt lille J. O han fick mer än till skolavslutningen för det slank med ett par extra braller...

O stora J ville också ha kläder... men han är ju som sagt var STOR så han brukar tycka att allt stramar eller är för kort typ. Men inne på Dressman XL fick han istället problem o hitta rätt storlek för att allt var typ 7XL som han högg tag i. Men prislappen var också lite XL om jag ska va kinkig. Iaf när plånboken är tunn till o börja med. Känns lagom kul o betala 4-500 för ett t-shirt liksom

Den enda som inte fick nå nytt att hänga i garderoben var jag. =(
Blev inte av att jag tittade ens...

Det enda jag köpte var present åt nån annan och nåt som var till hela hushållet... nämligen en diskmedelsdispenser - quickdisk


Sen for vi till MAXI på Erikslund o vred ur plånkan en sista gång på de sista korvörena (typ) o shoppade lite mera kläder åt E eftersom det var lite knapert o bara ha en top på sig på avslutningen kanske...
Mat också... o dyrt blev det... fasen i mig... man ska inte handla med ungar o gubbe.... de kostar bara en massa stålar att ha med sig.

Sen i kväll har vi grillat... eller vänta nu... JAG har grillat.
JAG har marinerat köttet (en skvätt av lite ditt o datt blir så gott så)
JAG har passat köttet på grillen som J visserligen tände upp (rätt ovanligt att han gör det ens)
JAG borstade av färskpotatisen o la den i kastrull att koka
Det var bara själva ätandet som VI stod för... haha

Gott blev det iaf.
Jag brukar blanda lite grillolja orginalsmak med allt från en skvätt ketchup o rödvin till äppelcidervinäger och lite kryddor (paprika o vitlök) o har jag färska örter så får de ligga o dra i marinaden också.

Näe usch så trött jag blev nu då... lär nog gå o lägga mig tror jag.
Hoppas jag får sova gott inatt... vaknade i morse o hade så förbålt ont i ryggen... o det har sen hängt med mest hela dan. Trodde jag skulle få spunk när vi var o handla för jag hade så ont. Vettesjutton vad det är... känns som om ryggen ska gå av ibland

Nu får det var färdigbloggat för ikväll tror jag.... over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0