O där var helgen slut

I fredags byggde jag hästbox in på halva natten
Igår inredde vi "sadelkammare" på baksidan av boxväggen
Lillen fick inviga sin nya box natten till idag
Idag åkte vi (jag o E) o shoppade loss i V-ås. Behövde en sadelgjord för o testa westernsadeln o den skulle vi införskaffa på Glada hästen i spiltan men hittade ingen av rätt modell där (inte till hyggligt pris iaf), men däremot hitta E lite annat smått o gott. En randig grimma till Lillen o en långpisk samt ett nosludd med kofläcksmönster.
Ställde bilen i riktning mot Erikslund o Hööks istället då....
Där fann vi vad vi sökte (o till rätt pris dessutom), samt att E lyckades tjata till sig en flaska Nylanders hästkräm.
Sen ville jag kolla in Citygross så vi ställde kosan ditåt. Hujedamig så mkt parkeringsplatser det fanns... vet ni, jag tror att man kan åka vilse bara mellan alla de olika parkeringarna.... o när jag sen skulle ut därifrån... tja, jag tyckte det mest likna en labyrint jag.
Men iaf, vi tog oss ett varv runt i den butiken också... hittade hårfärg både till mig o E. O jordgubbar. En melon fick också följa med hem. Och bröd i storpack o glass i storpack (5 liter vaniljglass). Jag hittade en tvättvinda också men fick inte med mig den. E ville absolut INTE att jag skulle släpa runt på den i resten av butiken... hon stod o sa "nu går vi mot kassorna" o i nästa avdelning så sa hon "ÅH, HÄSTSAKER" o tvärnita direkt såklart... hahahahaha då var det inte lika viktigt att komma fort till kassan inte. Men inget nytt roligt såg jag där... ja skulle ha varit sadel o tränshängarna som fanns i rosa o lila då. Men det hade ju inte matchat de röda sadelhängarna jag redan har.... hmmmm
Sen for vi förbi donken på vägen hem... J o J samt J's kompis E beställde ett gäng små cheeseburgare som jag skulle ta med hem åt dem.
Sen på kvällskvisten har jag slagit två flugor i en smäll o motionerat hund o hästar på en o samma gång. Hunden var tydligen högvilt för hästarna ikväll... så när han sprang så sprang de efter för o busa med honom... jag var inte sen o haka på såklart.... sprang med o fick Ricko att rejsa o så Dallas o Gnistra efter... o så de andra två på efterkälken utan o riktigt fatta vad de sprang för... haha. Ja Lillen sprang så lite som möjligt såklart.... sparar väl på stegen om han kan...tssss sen stod han o Dallas o manklia varandra. Ser så gulligt ut när Dallas står på tå för o nå upp till manken på Lilleman... sötnötarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0