ont o mardröm

Tog en promenad tidigare i kväll... ungefär vid den tiden som det mörknar på... för jag upptäckte att brevbäraren inte gjort sitt jobb ordentligt... vi hade fått grannens post. (vittjade inte lådan förrns idag)

Jag drog med mig E o J o så Ricko på promenad... men jag kände ganska snart att jag hellre hade stannat hemma... för usch så ont i kroppen jag fick.
Bara av att gå en promenad på sisådär 2 km fram o tillbaka. Kan ju vara kylan som gjorde att jag spände mig iofs.

Men det gjorde äckligt ont att hålla i hundkopplet så fort Ricko drog det minsta lilla... jag brukar inte vilja ha honom att dra i kopplet alls men E höll i honom först o hon gillar att åka på skorna efter honom när han drar. Tack o lov ändå att han har både sele OCH stryphalsband så man kan variera. Vore inte så bra om han skulle dra henne med strypkoppel. Men även fast jag hade kopplet i halsbandet när jag höll honom så var han redan taggad att dra.

När vi kom hem tog jag bara in Gnistras vattenhink som i princip bottenfrusit o sen gick jag o la mig... sov en bra stund o drömde mardröm också... drömde om en läskig/äcklig man som gjorde närmanden på alla möjliga tjejer o jag utmanade honom o puttade ner han för ett trappräcke så han föll en våning ner... sen jagade han mig helt ursinnig av ilska. O jag kunde ju inte springa som jag ville i drömmen... som alltid när man drömmer otäckt. Men sen hitta jag visst flödet o rytmen i löpandet men sprang o försökte villa bort honom genom en massa källargångar... gick till o med i taket i en korridor för o göra fotspår som skulle förvilla honom...
vaknade av att jag hade tungt o andas genom näsan (som om nån nypt mig i den) o att jag drog ett andetag genom munnen... sen var jag fortfarande seg o var kvar i drömmen länge så fort jag försökte somna om...
Kom på att jag låg på rygg o det är ju som gjort för o drömma otäcka drömmar... har upptäckt att jag ofta drömmer såna när jag ligger på rygg o sover dagtid.

Har tittat på fångarna på fortet nu sen jag vaknade men känner mig öm i hela kroppen. Som om jag skulle ha träningsvärk precis överallt. Och huvudvärk
Men ingen feber.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0