omvänd psykologi

eller "pyskologi" som är mkt roligare o säga

Iaf... idag tänkte jag köra lite med omvänd psykologi på Gnistra.... hon fick komma ut ur boxen... jag lät henne gå lös o skrota. Hon följde med mig in till höet när jag hämtade frukosthöet till pojkarna... puttade ut henne innan jag gick därifrån själv... hon gick jättefint före mig till grinden men eftersom snön fortfarande gör marknivån mkt högre så klev jag bara över alla tre trådarna o in i hagen med höet. Snopet fick Gnistra stå kvar på andra sidan... vilket visserligen inte bekom henne nån längre stund... hon hittade genast allt spill som låg på marken o fixade därmed sin egna frukost alldeles själv.

Bjöd sen in henne i hagen genom att öppna grinden o hon var på väg in men stanna i grindhålet då jag luktade mkt godare... jag hade ju en godis i fickan såklart... puttade då ut henne igen o stängde igen... sen gick jag in o hon kunde gärna gå därutanför.

En timme senare åkte jag iväg för o hämta svärpäronen (de skulle låna bilen) o när vi kom tillbaka så kunde jag inte hitta ponnyskruttan nånstans på gården...

men ser ni nåt som inte stämmer i den här bilden.... nu var ju liksom tanken att hon INTE skulle gå i hagen idag....
*suck*
Hon bara måste ha sista ordet typ.... ^^

Kommentarer
Postat av: Stina i Jordbron...

Hahaha hon är underbar den där hästen! När ska du skriva en bok om henne? när kan man se filmen ;) ;) ;)

2011-01-19 @ 16:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0