Styrketest o keruber i snön

Jag gjorde "styrketestet" på jobbet idag. Det var ingen höjdare alls... hujedamig... jag inbillar mig att jag är lite okry i kroppen för jistanemej så darrig jag blev.

Hann knappt äta nån lunch innan heller o det kan ju ha påverkat mina energinivåer. Jag fick rejält darr i musklerna efter varje övning.

Morgonen var ju lite knas från start då vi lyckades missa J's skolbuss så jag fick jaga halva vägen innan vi var ikapp. Det gjorde att jag blev sen tillbaka o allt jag hann äta till frulle var en macka med kaviar på... tur i oturen att jag hade slängt med mig en yoghurt o några limpskivor o att jag hade ett par morötter i en påse i jackfickan för sen blev jobbardagen helt kaiko o ingen tid över alls till att äta i lugn o ro. Tuggade morötterna i bilen medan jag åkte till en brukare till exempel. Som förmiddagsfika. Men det ger ju inte mkt energi egentligen.

Testet var kl 14 o jag hann inte äta min yoghurt o en macka med messmör på förrän 13.30.

Iaf, jag gjorde mina 50 knäböj där man ska böja benen i 90 graders vinkel.
Jag klarade 19 situps utav de 50 som är målet sen orkade jag inte längre lyfta upp tillräckligt högt
jag gjorde rygglyft, dvs från att ha haft överkroppen hängande från bänk, lyfta rakt ut o stå så i 2 minuter
jag klarade att lyfta 5 kg hantlar 25 ggr/hand även om de 5 sista per hand var jäkligt tunga

Men jag var såååå darrig o slut efteråt.... nästa gång måste jag se till att ha laddat batterierna bättre inför.

På förmiddagen gick jag med en brukare på promenad i det vackra vädret... hon fotade mig med min kamera när vi tog sola o vila paus innan vi vände o gick hemåt igen.

Jag fotade solen istället... hahahaha

o på hemvägen såg jag den här lilla söta saken som stod i snön o vänta på våren o sommaren precis som jag väntar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0