tappade nyckeln

Igårkväll när jag skulle åka hem från jobbet så gjorde jag en hemsk upptäckt. Min bilnyckel låg inte längre kvar i jackfickan där jag med bestämdhet visste att jag hade lagt den.
Den hade helt enkelt ramlat ur nånstans under kvällen.

För er som inte vet det så har jag det mesta i mina jackfickor... plånboken, vantar, småslantar, jobblappar sen en vecka tillbaka, handsprit i fickformatsflaska, latexhandskar och sist men inte minst - bilnyckeln o alla jobbnycklar.

Förmodligen hade min bilnyckel lyckats haka fast i jobbnyckelknippan o ramlat ur fickan... men var skulle jag börja leta liksom??? Hade ju gjort ett antal besök o stopp under kvällen o hivat upp o ner knippan ur fickan varenda gång jag skulle in i bilen.

Klockan tio på kvällen är det inte läge o börja gå i sina fotspår baklänges genom alla besöken... många av brukarna har ju redan gått o lagt sig vid det taget o jag hade nog kunnat skrämma ihjäl dem om jag kommit o stört dem för o leta efter en bilnyckel som möjligen kunde ligga hos dem.

Min arbetskamrat för kvällen B var så jättebussig o skjutsade hem mig. Ångest deluxe hade jag ett tag där men som hon sa: Jag kunde inget göra åt saken ändå så det var bara onödig energi att slösa.

Tog J's stora åbäke till lånebil i morse. Har aldrig kört bilen förut o det var bra kallt på morgonen men jag kom till jobbet iaf...

Förklarade läget för mina arbetskamrater o bad dem hålla utkik på de ställen där jag hade varit dagen innan....

När jag var klar med mina morgonjobb åkte jag tillbaka till jobbet o parkerade jobbarbilen på sin plats... o plötsligt där jag går mot entrén så uppenbaras nåt helt underbart.... mitt framför mina fötter ligger min bilnyckel.... hur mkt tur kan man ha liksom...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0