B som i...

Ja det blidde ju ingen snöstorm men ändå inte roadtripsväder eftersom det regnade underkylt regn som gjorde vägarna såphala.

Så ungarna blev ju hemma, o jag var ju hemma... med huvudvärk.

Herr J frågade mig nu ikväll om jag hade druckit nåt kaffe idag, o nej det har jag ju inte. O då frågade han om jag brukade dricka kaffe på jobbet varje dag, o jo det gör jag ju.

Således kan vi dra slutsatsen att jag gått o blivit koffeinist.

O jag som alltid säger att jag dricker kaffe på jobbet men aldrig hemma för jag dricker inte för att det är gott o nåt jag längtar efter, utan nåt jag gör för att det är socialt. O därmed kanske gått o trott att jag inte skulle bli beroende... haha, sicken dumsnut jag är(?)

På kvällningen resonerade jag som så att vägarna var sandade iaf o åkte till Avesta... men hann inte in på Franzéns o inte heller till Elgiganten där jag hade behövt shoppa loss på en ny telefon då våran fått lite hybris o vägrar koppla mellan basstation o lur ibland. Man hör att nån ringer men signalerna går inte fram till luren o när de väl går fram så får man många gånger bara piip-piip o allt kopplar ner när man svarar.

Men Åhlens har öppet en halvtimma längre så där gick vi in... lille J o jag. O letade födelsedagspresent till lilla snorpan som inte är nån liten snorpa längre... tänk att hon fyller 15 den lilla skitungen =D

Herr J o hon hade beställt lite grejer över internet förut som hon önskade sig o idag kom en affisch med posten. Hon hoppade jämfota av lycka att hon fick den idag redan. Den sitter uppnålad på väggen. Det är på BigBang (ett koreanskt pojkband).

O sen åkte vi förbi ÖoB o köpte lite smått o gott... o sist men inte minst - Ica kvantum.

Fick avstämning idag på självscanningen o jag var lite orolig att jag hade glömt o scanna nåt igen... men den här gången hade jag skött mig ordentligt. Yaaayyyyyy \o/

Stod o kikade i hälsokosthyllan på Ica btw. Tänkte på nån sån här uppiggande brustablett typ Berocca... o högg ett rör som såg ut som Berocca men det var inte det utan Friggs B-forte.
Letade rätt på ett Berocca-rör också och så jämförde jag värde för värde vad de innehöll o mängden... o gissa... de är exakt identiska i sitt innehåll förutom att B-forte även innehåller Kalcium o det gör inte Berocca.

Det tyckte jag var lite lustigt faktiskt ^^ speciellt som priset var rätt olika. Forte var tjugan billigare och innehöll 5 fler brustabletter i röret.

Gissa vilket rör som fick åka med hem.

D-vitamin-kuren som jag påbörjade har jag väl lyckats glömma o ta den sista veckan nu typ men innan dess tyckte jag nog ändå att jag kände mig piggare... sockerpillseffekt eller faktiskt nytta på riktigt kan jag ju inte svara för men jag frågade mig själv varför jag plötsligt kände att det gick nedåt med mitt humör o ork när jag insåg att jag glömt o ta dem ett tag. Det räcker som bevis för mig.

Har sammanställt de två innehållsförteckningarna i en gemensam lista... paint är bra till mkt. Man kan klippa o klistra. Hoppas nuffrorna syns bara :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0