föreläsning o julklappsbyte

Oj oj oj, så trött jag var i morse... ville INTE kliva ur sängen alls... men masade mig ur o tog mig till jobbet o var bara liiite försenad.
Fick frågan "ska du va här?" o jag ba' JAAA
-
Det visade sig att jag skulle ju på en föreläsning med Ola Polmé i stan. Nåt som jag själv hade anmält mig till men inte fått nån bekräftelse på när var o hur liksom.
-
Men jorå, så var det... så jag hade kunnat få en hel timmas sovmorgon.... doh.
-
Satt i biosalongen bredvid två kollegor o jag hade nog kunnat somna om jag inte kämpat mot tröttheten rejält.
-
Men han var rätt intressant... kul, skrämmande o lite läskigt att höra honom berätta från när han började inom vården på 80-talet o långvården.
Han ville ju komma fram till att vården vi har idag är den bästa so far. Aldrig varit bättre förr... men att det alltid går att göra bättre. Det var 3 ggr så många som arbetade inom vården öht då. Men bara 1/3 så många som behövde hjälp.
-
Han berättade om avföringsdagar o duschrutiner där de satt på löpande band o väntade på sin tur... hierarkin vid ronden o så.
-
Men efter rasten var det mindre intressant... då prata han mest om hur man kan planera dagarna inom SÄBO. O htj o säbo går ju inte o jämföra riktigt....
-
Efter lunchen hade jag ett jobb inplanerat före APT. O idag hade vi bara jultema. Vi hade knytis så vi hade bokat olika saker att ta med oss.
-
O så det där julklappsbytet. I mitt paket låg det två äggkoppar från världsnaturfonden. O de hamnade hos J som har höns... massa höns... hahahaha
-
I mitt paket fick jag en fin glaskula med en ängel i från guldfynd och en liten tavla där det står att dammtussar är änglatofflor... passade mig perfekt.
Alla var nöjda med sina paket de fått. Lotten delade ut rätt bra ändå. =)
Mätt o belåten åkte jag sen hem... rätt nöjd ändå med dagen....

Kommentarer
Postat av: Helen

Jag minns avföringslistorna och "bajsdagarna" med ett litet leende på läpparna... Vården har gått framåt med stormsteg men den kan alltid bli bättre

Kul att julklappsbytet funkade bra, alltid ett litet vågspel när det ska bytas julklappar och ibland kan man inte låta bli att undra hur människan bakom paketet hade tänkt. För x antal år sedan var jag med om ett julklappsbyte på jobbet - den enda mannen fick ett par nylonstrumpbyxor i sitt paket. Det fanns som sagt en man med i sällskapet och sen tjejer i div former o storlekar - Hur hade man tänkt när man köpte dom ? Eller var det så att man inte hade tänkt ?

2011-12-14 @ 21:55:36
URL: http://franminvraavvarlden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0