Detaljnörden har talat

En sak som jag grunnar på ibland... o nu får det bära eller brista... det är nu ni endera nickar på huvet o håller med eller kanske lyfter luren o beställer en bil med män som kommer o hämtar mig o ger mig en jättefin vit rock med lååååånga lååååånga armar

jag kan ibland störa mig på saker...  eller störa o störa... jag noterar o funderar. O man får ju lite mer arbetsmaterial att "forska" på när man som jag - jobbar i hemtjänsten... o alltså ser en massa olika hem från insidan.

Det är jättelätt o se skillnad på en djup tallrik o en flat. O om tallriken är stor mattallrik eller liten assiett. Men tydligen är det inte så lätt ändå...

Ta bara det här med att plocka upp i skåpen.... varför i hela friden staplar en del (rätt många) bara tallrik på tallrik utan o se efter om det finns en stapel av såna tallrikar nån annan stans i skåpet. Typ stapeln bredvid, en decimeter ifrån. Mitt framför ögonen.
Eller kaffekoppar... om en person har två sorters kaffekoppar o de står på varsin sida i skåpet o faten är något olika i form o storlek.... är det så svårt o ställa vitt fat i vita fats-stapeln o grönt fat i gröna fats-stapeln?
Just saying....

Det här är inte nåt specifikt för J eller de andra i min familj... o det är nåt jag fascineras av ständigt...
att folk inte ser att:
1.) det ser prydligare ut
och
2.) det tar mindre plats

Men jag konstaterade också i ett fb-samtal med A igårkväll att jag är en detaljnörd... så det är nog inget som andra stör sig vid... eller ens lägger energi på... ÖHT.

Men andra lägger säkert energi på o stör sig på andra saker.... som jag inte ser som nåt problem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0