Huh, vilken dag...

Inte nog med att jag fick ett dåligt bemötande när jag bara gjorde mitt jobb idag på förmiddagen... det påverkade ju även mitt humör när jag kom hem o tyvärr fick ju min dotter sig en skopa utav det dåliga humöret... helt i onödan lite granna då...

Sen på eftermiddagen hade jag en dust med ponnypruttskruttan... hon fick lite manikyr... eller heter det kanske pedikyr??? O varför stå still tills fyra fottar fått uppsnyggning???

E skulle sen ha skjuts till kyrkan för o titta på kompisarnas konfirmation o jag skulle skjutsa henne.

Fick möte med en bil som vinglade hit o dit... den var över på min väghalva innan den styrde tillbaka o lite för långt o grenslade en vägpinne o halvvägs upp i rullstensåsen i forneby innan den åter vinglade ut på vägen.... jag svor en ramsa o kika i backspegeln men åkte sen vidare... hann aldrig ta nåt regnr så det var väl sådär lagom bra idé o ringa polisen o varna för nån bildrulle tänkte jag.

Lämnade av dotra o for hemåt igen.... kom inte så långt innan jag får se bilen komma tillbaka... fortfarande vinglandes över hela vägbanan...  jag valde att stanna min bil o föraren väjde efter vad som kändes som en evighet tillbaka till sin sida men hade fortfarande liksom inte kontroll på bilen... mina tankar gick från allt till en mkt ful buskörning där nån leker "chickenrace" på vägen med omgivningen till fyllekörning.

Fick se att bilen dammade rakt in i ett räcke på sidan av vägen... fick rull på min bil o försökte förtvivlat hitta nåt bra ställe o vända på. Benen skakade kan jag säga...

Åkte tillbaka de dära 100 metrarna eller nåt sånt. Det hade redan hunnit komma dit folk som skulle kolla hur det gått för föraren... stegade fram o frågade hur det var med honom.
Han satt nu med fötterna ut på marken o såg allmänt dålig ut. Det syntes att han inte mådde så bra.
-Hur är det med dig? frågade jag
-Inte så bra, fick jag till svar
-Är du sjuk eller har du druckit? frågade jag
-Inte har jag druckit inte, sa han
-Har du diabetes? frågade jag
Han nickade jakande på min fråga o fortsatte sen med att säga att han hade en känning av lågt blodsocker.

Jag ringde 112 efter både polis o ambulans... o de kom efter en stund

Under tiden åkte jag o hämtade hans sambo som var den han skulle hämta...

Fick svara på lite frågor från polisen när de kom. O berätta hur jag upplevt det hela.

O jäklars så svårt det är o tänka helt klart när man varit med om nåt... även fast man inte råkade ut för mer än blotta förskräckelsen själv.

Ja o när vi efter många om o men var klara så åkte jag hem för o sen styra kosan mot jobbet igen. Hade ju en delad tur på schemat idag.

O jo vi gav honom nåt att höja sockernivån med... sambon visste att han hade druvsocker i bilen o en av de som bodde alldeles i närheten kom med ett glas saft att skölja ner allt med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0