flashback

Satte mig ner o börja kolla igenom min blogg från första inlägget o framåt... o plötsligt mindes jag vääldigt väl hur lång o kall vinter vi hade som var... o genast känns vinternojan än värre... brrr jag längtar INTE till vintern.

Det enda som skulle kunna vara bra vore ifall vi fick lika bra snöpackade vägar att rida på... för det var helt perfekt underlag för hästarna i vintras... inte för hårt o inga stenar som kunde göra ont o ingen is var det heller som de kunde halka o fläka sig på... ne helt perfekt i det sammanhanget... men det är nog enda fördelen jag kan komma på. Jo att det inte var nån gegga i hagarna också dårå... men å andra sidan kunde de inte gå i hagarna för att snön var för djup för mina små pluttar... minns ännu när de lattjade runt o Dallas (har jag för mig att det var) tog ett skutt ut i det vita orörda o poff så stod han med snö lååångt över magen. Snacka om förvånad uppsyn på hästkraken.

Ne jag längtar inte till vintern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0