tänd ett ljus o låt det brinna - låt aldrig hoppet försvinna

Typiskt att jag jobbar den här helgen.... hade så gärna varit med i kyrkan när de tänder ett ljus för var o en av de som dött under året som gått.... de tänder ju ett för morfar o ett för mormor också...
Antar att jag får gå in i kyrkan i Vfbo o tända ett ljus där för dem istället. Kan ju inte gärna åka ifrån jobbet o lämna min arbetskamrat i sticket för den tiden som det tar att åka till stan o vara i kyrkan o sen åka tillbaka till jobbet igen.
Igår var vi upp på kyrkogården i Möklinta o tände ett ljus för farmor o farfar... tände ett i minneslunden också... för alla de som jag mist som inte har sin grav i Möklinta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0