sork o vinterns pris

Jag lovade ju förut att jag skulle blogga om några saker... o jag har fortfarande inte nämnt alla sakerna jag lovade att blogga om.....

Jag kan väl säga lite om ämnet sork nudå.

Alltså, den här vintern må ha varit eländig o känts som om den aldrig skulle ha tagit slut. Men några som mått alldeles prima under en meter snö, det är sorkarna.

Fy tusan så de har härjat i vinter.... ingen tjäle i backen så de har kunnat jobba på sina gångar helt fritt o ostört. Jag har sorkhål precis ÖVERALLT i min trädgård.

O de har ätit växter.... fy fasiken så mkt växter jag saknar som de har ätit upp.

Till o med isopen har de ätit upp....

Men det ska nog inte bara skyllas på sorken... mkt har "gått ut" ändå. Trodde snön skulle skydda, men så verkar inte fallet ha varit.
Jag saknar bland annat min vita temynta, vit rudbeckia, två olika vita aklejor (dom är sorken skyldig till iaf ò_ó), två klematis Jackmanii, dubbel tovsippa o vanlig enkel tovsippa =(

Nä nu ska jag ta mig samman o försöka göra lite nytta här hemma.... finns alltid jobb att göra om man bara vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0