mammaångest och lite annan ångest och slutligen lite oångest

Åh så man önskar att man kunde skydda sina barn från allt ont o otäckt... men det går ju inte... o det är ju genom det svåra de lär sig.

Fick idag se att min dotter fått rätt beska påhopp på både facebook och (visade hon mig) bilddagboken.

Det är en tjej som är ett år yngre än E som tydligen måste hävda sig bara liiiite granna o tycka o tänka om saker hon inte behöver bry sig ett smack i.

Nåväl, min dotter har tagit bort henne från både fb o bdb nu. O det är väl sunt.

Hon har alltid varit pigg på att vara elak mot E men det hon inte förstått är att E är inte längre samma person utåt som hon en gång var när de gick i samma skola. O jag blev varm inom mig o glad när jag såg att min dotter fått underbar backup utav riktiga vänner.

Synd bara att tjejen inte kan läsa de kommentarerna..... eftersom hon nu är blockad av E.

Nånstans bottnar det väl i osäkerhet o avundsjuka.... vissa människor är bara såna... o de är aldrig riktigt vackra.... för skönhet kommer inifrån o strålar utåt.



I morgon är det en ny arbetsvecka igen.... o vi är inne i månaden maj. Huvva så tiden går.... snart har vi sommaren här o innan dess ska man fixa examenskläder åt ungarna... å skor.... var 17 man nu hittar snygga skor åt E som drar 42 i storlek.
O pengar kostar ju kalaset också.... den här månaden får vi nog leva på luft o kärlek tror jag... inte blev det mkt över efter att räkningarna betalats... =(



Men iaf... jag är inne i ett riktigt flyt vad gäller trädgårdspyssel.... det kliar i hela kroppen att få hålla på med mina ständiga projekt. Just have to go with the flow..... =)


Kommentarer
Postat av: Rosida

Herregud, vem hade gjort så mot henne? :(



Sv: Tack! :)

2010-05-03 @ 16:49:36
URL: http://beyondthesurface.blogg.se/
Postat av: Monica

42? Det har jag med i skostorlek? mellan 41-42.. det e jättesvårt o hitta fina skor, inte lätt.. är inte roligt när det finns människor som ska skriva till en bara för att jävlas, jag har en som skriver på min blogg som skriver att hon heter caroline, jag vet inte vem hon är o kanske hon kallar sig så.. idag stod det Har du någonsin haft ett jobb med fast anställning på heltid? och då menar jag inte samhall där det bara är nördar som jobbar,utan ett riktigt rejält jobb :)så jävla sjukt.. sen har hon skrivit förut att jag var som en fjortis när jag skrev om hur kär jag var osv.. bara avundsjuka jävlar som bara måste hacka på en suck..

2010-05-05 @ 14:56:42
URL: http:// true-love.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0