annorlunda jobbdag o sjukling här hemma...

Vi har haft en verksamhetsdag på jobbet idag. Så istället för att vara på jobbet så var vi i Sala på Stadsträdgården i lilla konferenssalen en trappa upp.

Vi har diskuterat värdegrund o fått hemläxor. Både individuell o gruppbaserad. Vi ska träna på att ge positiv feedback till våra arbetskamrater.... o träna på att få feedback o kunna ta emot den.

Så trevligt att få träffas under andra former än på jobbet där vi alltid ses.... kul o få se sina kollegor klädda i lite annat än kommunens t-tröjor med logga på armen o andra "skitkläder".

O på lunchen åt vi så god mat från Lindströms. Jag tog pannbiff o stekt klyftpotatis.... mums så gott... men mäktigt.

Efter maten så var vi fyra tjejer som letade reda på en kiosk med mjukglass o så köpte vi en varsin sån o smaska på tillbaka till Stadsträdgården.

Nu är vi väl alla pepp på att attackera problemen med gemensamma krafter o ro båten åt samma håll igen.

Eftersom vi skulle jobba engagerat med detta under dagen så fick vi alla lov o stänga av telefonerna eller åtminstone ha på ljudlös o under lunchen såg jag att någon ringt från skolan.
Det visade sig vara Jonte myra som inte mådde bra.... men eftersom jag inte hade svarat så hade han ringt pappa istället...

Jerry hade hämtat honom o lämnat av hos farmor o farfar o gossebarnet hade lagt sig o somnat på en gång.

Men när jag kom nu o hämtade så var han pigg igen....

tydligen hade han ätit ganska mkt i skolan o sen gått ut o gungat... de hade snurrat gungorna o då kan man ju bli illamående... men inte nog med det. Han hade ramlat av gungan o när han satte sig så hade han fått en fot i pannan så om hjärnan var lite tilltufsat är väl inte konstigt.

Så jag tror att han reagerade med att bli trött pga omskakningen av skallen o dess innehåll.

Nu har jag kollat hans reaktioner genom att hålla upp fingrar framför o be honom följa med blicken o jag har lyst med en ficklampa för o se reflexerna.... och det som är värst av allt enligt Jonte... han har datorförbud o tv-spelsförbud eftersom jag inte vill att han stressar hjärnan. Hahaha vilken vånda han lider av.... oj oj oj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0