mkt låååååångt om allt o inget

Oj oj oj en sån dag....

Ledig på en fredag... kändes så bra att vara ledig idag. Kändes som om det behövdes.... Jerry var för ovanlighetens skull också ledig idag. Vi bestämde oss igår för att idag skulle vi vika till att städa o röja i vårat sovrum. Det har samlats på sig sååå mkt jox därinne så det är inte klokt.

Efter att skolorna slutat skulle vi sen dra iväg mot V-ås för det var så länge sen vi var iväg dit...

Men saker blir inte alltid som man tänkt. Strax efter 7 ramlade det in ett sms i min mobil. Det var grannen som meddelade att hovis skulle styra kosan mot vårt håll idag vid tiosnåret. Han kom ju aldrig i måndags eftersom han blev sittandes i polisförhör då. Tydligen jobbar han med problemungdomar o en av dem hade ställt till det för sig så han blev låst hela måndagen.

Jerry blev lite putt för då rubbades ju våra städplaner... men vad gör man när hovslagarn anmäler sin ankomst o man är i desperat behov utav en sån person?
Jag bedömde att jag inte skulle behöva bli borta så värst länge bara för det. En tappsko går ju snabbt att slå på tycker man...

Ja så blev det... jag tog hästen o knata iväg strax efter halv tio. Mötte en annan hästgranne på vägen o pratade bort några minuter innan jag åter styrde kosan mot mitt mål. Kom fram strax efter 10 men inte skymten av nån hovis. Grannen o jag hann till o med dricka varsin kopp te innan han anlände. Klockan var nu närmare 11 än 10 men det gjorde la inget.

Lilleman fick sin doja först. O jag tänkte ju att sen kunde jag göra upp o knata hem... men si så tyckte inte hovslagarn som bara kontra med en liten tankeställare... han sa att det alltid var så kul att säga åt hästkärringarna att de kunde betala vad de tyckte att det var värt. O sen skratta han
Håhum, ja man vill ju komma billigt undan men ändå ha det bästa till sin fyrbening. Snacka om moraliskt dilemma.... XD (fast jag undrar om inte det skämtet är nåt som lärs ut på hovslagarskolan för jag tror jag hört det förut)

Nåväl, det var inte alls på någe vis tråkigt att stå där o lyssna på honom. Rapp i käften o duktig på att skoja till det. Men han visste vad han pyssla med. O hästar kunde han... fick veta lite nytt som jag inte visste o lite tips.

Klockan ramla iväg o vi hann fika en kopp te till. Den här gången med chokladbollar till.... hovis blev poppis då han delade sin boll med Lillen. O sen tyckte Lillen att hovis kunde dela koppen med kaffe som han drack också. Nästan så han hade hästen i knät tillslut.... hahahaha
Nåväl, klockan hann bli 13 innan jag kom iväg hemåt igen.... tiden går fort när man har roligt...

Kom hem o fick se att Jerry möblerat om i övre hallen. Men nu orkade han plötsligt inte längre åka till V-ås. Han hade kommit på att det ju var löningsfredag o alltså skulle vara värsta kalabaliken där... Men jag o Elin kunde ju åka ändå.... o så blev det.

Först in till centrum för Elin ville till New Yorker o kolla. Där blev det två par skor till henne. Höga klackar ville hon ha o eftersom hon har så svårt o hitta skor som passar så fick hon det.

Sen drog vi vidare till Glada hästen i spiltan o kollade in om de hade nå roligt. De har ju en begagnat-hörna som är lite rolig o kolla i ibland. Man kan göra riktiga fynd ibland. Jag hittade ett körbett där idag som jag tänkt införskaffa länge men inte hittat tidigare så det fick följa med hem såklart. O lite annat smått o gott. En grimma till Lillen blev det bland annat... fast den köpte vi inte begagnad. Kändes som om han kunde vara värd en sprillans ny grimma.

Jerrys bror är plastpappa till en liten Alice o hon fyller i helgen så Toys'R'Us blev nästa stopp. Vi hittade nåt som verka lite roligt ganska snabbt. Men sen när jag skulle slå in paketet så lyckades jag sticka mig i fingret så det blev blodvite. Inte utav saxen eller så men själva vajern som håller fast saxen var vass o spraggig. Jag sa till att jag gjort mig illa men fick bara ett plåster o så var det visst bra så. Hmmm, i efterhand tänker jag på alla smittorisker.

Efter det var vi vrålhungriga.... så donken fick ett besök utav oss.

Ica Maxi o den "obligatoriska" fredagshandlingen.... försvann ett antal kronor där också.... huvva huvva...

Sen blev det att vända näsan hemåt igen.... ja lite hämtmat hem till pojkarna också.

Så jag kan lite krasst konstatera att det inte blev nåt sovrum städat idag.

Nu sitter jag här o har ont i huvudet. O magen är lite upprorisk eftersom hamburgare o strips inte är optimalt för en känslig mage som nyligen varit på krigsstigen. Ja o ett plåster på vänster pekfinger som gör att jag här o var snubblar på tangenterna. O som grädde på moset o lök på laxen så har jag dessutom ont i vänster pektå. O HUR kan jag ha det då undrar ni....

Jo ser ni, när jag precis hade kommit fram till grannen med hästskrället så hade han mage att parkera sin ena framhov på min fot. Gjorde inte ont direkt där o då men sen när jag gick hemåt så kände jag att det inte var helt okej. Spiktrampskydd hjälper inte mot skodda hovar med broddar i. Det gör mest bara ont när jag rullar över i steget som man normalt sett GÖR när man går. Eller som när jag råkade ta spjärn med tån först i backen... OOOOAAAAJ vad det kändes.

Nu ska jag logga ut från bloggen o från facebook o så ska jag göra mig iordning för natten... i morgon ska jag upp o jobba 8 timmar.... håhåjaja....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0