Clinic, magsvid och migrän

Igår var det onsdag. Onsdagar betyder än så länge ridning för Elin. Så igår for jag återigen till la stada med ridkläder åt henne.

Igår skulle de ha nån clinic efter Elins lektion. Alla lektioner efter var inställda o istället skulle de visa upp o prata om hästarna de har på ridskolan o så.

För andra året i rad arrangerade Ridskolan i Salaortens Ryttarförening en mycket uppskattad och välbesökt
Clinic med temat ”Ridskolehästen - vad kräver vi av våra hästar?”.
Ridskolechef Kicki Ödman agerade moderator och lotsade publiken genom en praktisk föreläsning så kallad clinic
där ridskolans värdefulla och älskade hästar stod i centrum.

Läs mer!



Det var jätteintressant men tyvärr skulle det hålla på rätt länge o Elin frös efter att ha jobbat sig genomsvettig på en trög Bella så i pausen åkte vi hem.

Min mage var inte så glad över min bryska behandling utav den. Blev ju lite si o så med ätandet på em o kvällen eftersom jag var på sorf då. O huvudvärk lyckades jag få också. Av prima migrän-kvalitet också.

Drack en kopp varm O'boy o käka en kanelbulle medan jag var där... det var allt.

När vi skulle hem så kom jag på att det vore väl bra om jag äntligen tog tag i o fyllde på mera luft i framdäcken på Fiestan. Det var i princip tomt i dom däcken om man säger så... *ehrm* Nu är de iaf fyllda med luft igen o bilen rullar såååå mkt bättre. Passade på att kolla bakdäcken när jag ändå höll på o de saknade lite luft de med konstatera jag... det var hemskt ojämt fördelat dessutom.

Sen tuffade vi äntligen iväg mot Möklinta. Det fick bli vägen över Saladamm eftersom Elins kompis L var med också o hon bor framme i kyrkbyn.

Jag var så ljuskänslig pga migränen och magen sved o jag mådde illa utav bara 17 o när jag kom hem så tog jag en alvedon (våga inte ta starkare pga magsvedan) o en knäckeskiva o tugga på innan jag gick o la mig.







Kommentarer
Postat av: Anki

Ta hand om dig syster åh lyssna mycket på din kropp.. Åh ta det lugnt, inte bra åh ha för mycket omkring sig.. :-) Kraaam..

Grattis i förskott du fyller imorgon!!

2010-03-19 @ 14:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0