Dyspepsi o lite annat

Jag har lyckats dra på mig lite dyspepsi.... inte bra, inte bra alls faktiskt. Gör förbaskat ont mellan varven o jag mår lite småilla också då o då.

En vikarie på jobbet sa att hon ibland fick såna besvär i samband med att hon ska ha mens... o kolla, när jag sökte på PMS så kunde man visst ha magont som besvär.... håhåjaja... aldrig får man vara riktigt glad. Har kunnat fördra att brösten spänner veckan innan bloody mary men ska jag få sån här magont varje gång också... hujedamig... då tror jag det är dags att jag gräver ner mig.

Jag har haft känningar utav magen ända sen i tisdags kväll när jag jobbade. Åkte hem då vid strax före 22 o mådde så förbaskat illa att jag trodde jag skulle bli magsjuk. Men på morgonen mådde jag lite bättre igen o for till jobbet som planerat.
Efter jobbet var det Elin som skulle rida på Sorf o jag fick ju tuta o fara till stan för att lämna av ridkläderna åt henne. Men då mådde jag hemskt illa igen. Klarade dock av att förtränga den känslan någorlunda bra.

I torsdags var jag ledig o ja som vanligt på lediga dagar när jag är ensam hemma så blir det lite si o så med maten... kan ju ha gjort saker o ting liiite sämre kanske?

I går (fredags) hade jag lagt in om semester eftersom jag tänkte åka till Romme o försöka spela fram ett par tusingar extra i kassan.... men det gick sådär... blev inte bankrutt iaf. På en höft tror jag att jag förlora ett par tjugor. Så en del hästar sprang min väg. Tyvärr var det mest lågoddsare o jag satsa inte så stora summor så då blir det inte många kronor i vinst.

idag lördag har jag också jobbat o jag kan säga att det var ingen "walk in the park" direkt. Fy fasen så ont i magen jag har haft.... o dåligt med tid till att sätta mig ner o ta nåt ätbart var det också. Vi har fått rätt mkt att göra igen om dagarna. Det ramlar in lite nya brukare.

Men lunch VAR jag bara tvungen till att få ta iaf. Hade gått under annars. Det blev köttfärssoppa på burk o en knäckemacka med skivad banan på o ett glas proviva till. Som efterrätt käka jag en halv liten burk keso med skivad banan i... var rätt skönt att proppa magen proppfull med mat. Som om magkatarren fick annat att göra än att fräta på mina magslemhinnor. Men det varade i sisådär tio minuter. Sen molade det igen i mellangärdet.

http://www.astrazeneca.no/images/sykdom/dyspepsi-1.jpg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0