Måndag o trevligt besök

Igår var en hektisk dag minst sagt....

Min syster o hennes dotter skulle komma över o hälsa på. Nåt som jag såg fram emot då det var ett bra tag sen vi sågs o ännu längre sen de var hem till mig.

Problemet var att jag var utan bil så de fick ta bussen ut o så gick jag o mötte dem. Alltså gick jag 2 km för att möta dem o sen gick vi de där 2 kilometrarna tillbaka hem också.... Ricko fick följa med på promenaden självklart

Väl hemma så grillade vi hamburgare efter att Amanda först gått o hälsat på alla hästarna o letat efter katterna o så...

Sen mata vi grisen o Amanda vill klappa... men eftersom E precis spolat vatten på grisen så var hon inte så trevlig att ta på.... XD

Studsmattan var superrolig tyckte Pandan (Amanda) o hon tjata upp sin mamma flera gånger...



Sen gick vi ut o kolla efter smultron också... hittade en hel del o jag hittade till o med några blåbär som var mogna.
Smultrona åt vi tillsammans med glass o jag försökte bjuda på både melon o banan att lägga i men Pandan var nödbjuden o nöjde sig med smultron o glass....


Bilden visar dock min efterrättsskål

Sen blev det dags att börja tänka på refrängen eftersom de var tvungna o passa bussen hem också... så en ny promenad på sammanlagt 4 km väntade för mig... Pandis fick rida häst en bit av vägen så slapp hon gå



Bromsarna var alldeles för djäkliga o Lilleman blev mer än lovligt irriterad på dem så till slut fick E rida hem med honom igen för han klara inte att gå o agera ponnyridning under de premisserna. Faktiskt så sprang jag med honom långa sträckor så Amanda fick prova att trava på direkten också... utan stigbyglar i sadel... hahahaha

Men hon verkade mest bara bli taggad o sa att nästa gång vill hon också rida. Hon har aldrig setat på en häst förut ^^



Dagen var inte slut för min del bara för att syrran åkte hem... nej då vänta ju höet på mig.... men det tar vi i ett annat inlägg tror jag

Bilden är tagen vid vägskälet där vi väntade på bussen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0