Delad tur

Jag jobbar en såkallad delad tur idag. Det känns sådär ska jag erkänna. Eftersom det inte är en ordinarie helgtur utan en extra söndag som jag frivilligt tagit på mig då det fattades täckning för en person. Vi jobbar för tillfället bara 9 personer på ett schema som bygger på 10 personer som delar jämt upp o jobbar 2 helger utav 5.

Nåväl, jag tog åt mig turen frivilligt o tänkte att bra, det blir mer pengar i plånboken då jag får nån krona mer i OB, jag får en extra ledig dag mitt i veckan nånstans under 5 veckor och eftersom en delad tur är 10 timmar så försvinner också 2 timmar från nån dag mitt i veckan.
Det jag INTE tänkte på är att det är så himla jobbigt att först jobba 4 dagar på raken, vara ledig en dag o sen jobba en dag igen.
O i morgon är jag ledig o på tisdag jobbar jag. Onsdag är jag ledig från jobbet men då ska jag på begravning utav min morfar så det blir inte så mkt vila utav även om jag är ledig. Torsdag jobbar jag igen (kväll) o på fredag är jag återigen ledig för att sen jobba lördag o söndag och återigen en delad tur på söndagen.

VAD I HELA FRIDEN TÄNKTE JAG PÅ NÄR JAG FRIVILLIGT LADE ETT SÅDANT PUCKOSCHEMA?!?!

O nu när jag sitter med schemat framför mig så ser jag också att jobbpasset inte är slut iom att söndagen är klar... nejdå... jag jobbar fyra dagar på raken o alltså jobbar jag även måndagen o tisdagen. Avslutar tisdagen med att jobba kväll o före det ska jag tillbringa fm i Heby. Lär ju vara rätt mör på onsdagen när jag får vara ledig i en hel dag innan jag återigen jobbar två dagar.

Jag inser att jag har lagt världens IDIOTschema den här gången.... men men.... det är 10 veckor av mitt liv som aldrig mer kommer åter.... o jag hoppas att jag slipper få totalt hjärnsläpp så jag godkänner nåt dylikt nånsin mer.

Nu när jag har fått klaga av mig lite så tänker jag komma till det som jag från början tänkte med det här inlägget.
Jag har varit sååååå duktig. Istället för att åka hem de där få timmarna mellan arbetspassen idag så stannade jag kvar på jobbet o har alldeles nyss kommit in från en timmes lång o härlig promenad i solskenet.

Jag tog stavarna för att kunna jobba upp flåset lite granna o kanske även få upp blodcirkulationen i rygg o axlar som jag känner är stela o ömma för tillfället.

Mätte upp sträckan på eniro.se när jag kom tillbaka o konstatera att det var nästan 5 km som jag knatade.


Jag gick först upp mot Aspvreten o sen ner mot kyrkan igen o sen upp bakom affären o gick Islingbyvägen runt o kom fram på landsvägen igen o gick tillbaka mot Björkgården. Läskigast den sista biten eftersom det är på landsväg o alla kör så fort o det är smalt o jäkligt med snövallar efter sidorna.

Två inlägg på en o samma dag när det inte har hänt ett jota i bloggen på säkert 14 dar eller så.... Är det då man ritar ett kors i taket eller???

O ja just ja.... idag är det ju alla hjärtans dag också. Kram på er alla därute o ha en jättetrevlig alla hjärtans dag. Själv får jag krama mina nära o kära när jag kommer hem efter 22 ikväll.



Kommentarer
Postat av: Roos

jag har iaf hittat till din blogg nu... :)

2010-02-15 @ 23:01:25
URL: http://justlikearoos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0