262 is the magic number

Tänk så olika två jobbardagar kan vara.... har jobbat kväll två kvällar på raken nu. O det som är bra med det är att man kväll numero 2 har lite mer rutin på sakerna... man VET vad som gjordes igår typ. O vad som var bra då o mindre bra....

O för det mesta går det lugnt till väga o inga larm som rubbar cirklar. Både igår o idag fick vi larm. Från två olika personer o helt olika karaktär på larmen men ändock. Men fastän larmet igår tog mer tid av oss än det idag så var det gårdagkvällen som slutade i tid. Men ska jag vara ärlig så fick vi försöka ragga vikarie till imorgon också ikväll... det slapp vi ju igår.

Den här veckan har vi nån form av tidsstudie på jobbet... all tid hos brukare ska dokumenteras. Vi skriver ner klockslaget som vi går in och vi skriver ner klockslaget när vi går ut.... skrämmande o se hur lite tid man faktiskt lägger hos var o en. O hur mkt tid som är ren kringtid..... restiden är skrämmande. Den slukar massor av tid.

262 minuter ägnade jag åt brukare ikväll.... min arbetstid var 480 minuter.... you do the math

Nä nu ska jag hoppa i loppkassen o slå ihop mina korpgluggar.... see ya

ponnypruttar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0